Vilkår og betingelser

Sist oppdatert: 10. desember 2025

Disse vilkårene regulerer handel mellom deg som kunde og Bestemors Gull. Ved å handle hos oss godtar du disse vilkårene.

1. Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer i nettbutikken Bestemors Gull. Salgsbetingelsene er utarbeidet i samsvar med norsk lovgivning.

Selger er Bestemors Gull, org.nr. [ORGANISASJONSNUMMER], som er ansvarlig for salg av varer fra nettbutikken og salg og levering av disse varene.

Ved kjøp i nettbutikken aksepterer kjøper selgers salgs- og leveringsbetingelser.

2. Priser og betalingsbetingelser

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (mva). Prisen som vises ved kjøpstidspunktet er den prisen som gjelder.

I tillegg til produktprisen kommer fraktkostnader. Totalkostnaden, inkludert alle avgifter og leveringskostnader, vises før du fullfører bestillingen.

Vi forbeholder oss retten til å endre priser uten varsel, men endringer gjelder ikke ordre som allerede er lagt inn.

Betalingsmåter

Vi aksepterer følgende betalingsmetoder:

  • Visa og Mastercard
  • Vipps
  • Faktura (via Klarna)
  • Delbetaling (via Klarna)

Betaling trekkes når bestillingen sendes fra vårt lager. Ved faktura eller delbetaling gjelder betalingsleverandørens vilkår.

3. Bestilling og ordrebekreftelse

Når du legger inn en bestilling hos oss, mottar du en ordrebekreftelse på e-post. Vi anbefaler at du sjekker at all informasjon i ordrebekreftelsen er korrekt, og tar kontakt med oss umiddelbart dersom noe er feil.

En bindende avtale mellom deg og Bestemors Gull oppstår når du har mottatt ordrebekreftelse fra oss på e-post. Du kan ikke påregne at en bestilling er akseptert før du har fått ordrebekreftelse.

Vi forbeholder oss retten til å avslå ordre eller kansellere ordre som ikke kan gjennomføres på grunn av feil i produktinformasjon, feil i priser, manglende varer på lager eller lignende.

4. Levering

Levering skjer til den adressen du oppgir ved bestilling. Se vår side om frakt og levering for mer informasjon om leveringstider og fraktkostnader.

Dersom vi ikke kan levere varen innen avtalt tid, vil vi informere deg om dette og om forventet leveringstid. Du har i så fall rett til å heve kjøpet og få refundert eventuelt innbetalt beløp.

Risikoen for varen går over til deg når du, eller noen du har utpekt, har fått varene levert.

5. Angrerett

Som forbruker har du 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven. Angreretten gjelder fra du har mottatt varen.

For å bruke angreretten må du gi oss melding om dette innen 14 dager. Meldingen kan gis via vårt kontaktskjema, e-post eller telefon.

Varen må returneres til oss uten unødig opphold og senest 14 dager etter at du har gitt beskjed om at du vil bruke angreretten. Du dekker kostnadene ved å returnere varen.

Unntak fra angreretten:

Skreddersydde produkter og varer tilpasset etter dine spesifikasjoner er unntatt fra angreretten, jf. angrerettloven § 22 bokstav c.

Les mer detaljert informasjon på vår side om retur og bytte.

6. Reklamasjon og garanti

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget mangelen gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon).

Reklamasjonsfristen er 2 år fra du mottok varen. Hvis varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, er reklamasjonsfristen 5 år.

Ved reklamasjon

Ta kontakt med vår kundeservice via kontaktskjemaet eller send e-post. Beskriv feilen og legg ved bilder om mulig.

Ved berettiget reklamasjon vil vi reparere eller bytte ut varen. Dersom dette ikke er mulig eller medfører uforholdsmessige kostnader, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.

Reklamasjon og retur av defekte varer dekkes av oss, og du får dekket nødvendige kostnader.

7. Personopplysninger

Bestemors Gull er behandlingsansvarlig for personopplysninger som samles inn i forbindelse med kjøp i vår nettbutikk.

Vi behandler personopplysningene dine i henhold til gjeldende personvernlovgivning. Les mer i vår personvernerklæring.

8. Konfliktløsning

Dersom det oppstår en tvist mellom deg og Bestemors Gull, ønsker vi å løse dette i minnelighet. Ta kontakt med vår kundeservice, så vil vi arbeide for å finne en løsning.

Hvis vi ikke kommer til enighet, kan du klage til Forbrukerrådet sin reklamasjonsnemnd. Mer informasjon finnes på forbrukerradet.no.

Du kan også bruke EU-kommisjonens klageportal, som du finner på ec.europa.eu/consumers/odr.

9. Endringer i vilkårene

Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene. Endringer vil bli publisert på denne siden med oppdatert dato.

Endringer gjelder ikke for kjøp som er gjennomført før endringen trådte i kraft.

10. Gjeldende lov

Disse vilkårene er underlagt norsk rett. Eventuelle tvister skal løses ved norske domstoler.

Kontaktinformasjon

Bestemors Gull

E-post: kontakt@bestemorsgull.no

Telefon: +47 XXX XX XXX

Organisasjonsnummer: [ORGANISASJONSNUMMER]

Adresse: [FORRETNINGSADRESSE]